2010. szeptember 5., vasárnap

Pécs

Még augusztusban voltunk Pécsen. Az úgy volt, hogy Szilveszternek Anime com rendezvénye volt, egyedül nem akartam elengedni, ezért összeszerveztük, hogy Sziszi és unokatesó Tomi elmennek a rendezvényre, mi addig Karcsival pedig körbejárjuk a várost. Reggel vonatra szálltunk, kb 2,5 óra alatt odaértünk. Először a gyerekek rendezvényét akartuk megkeresni, hogy biztonságba tudjuk őket. Hát nem volt egyszerű a dolog. Karcsi még itthon megnézte a térképen, és közölte, hogy közel van a vasútállomáshoz. Nem volt. Jó 1 órát kóvályogtunk, és bejártuk Pécs sötétebbik oldalát. Végül egy lezárt autó piacon keresztül tudtuk megközelíteni a helyszínt. Gyerekek biztonságos leadása után elindultunk felfedezni a város fényesebbik felét. Megnéztük a Zsolnay múzeumot. Nagyon gyönyörű volt! Majd pedig sétáltunk mindenfelé a városba. Rengeteget fényképeztem. Felültünk a városnéző kisvonatra, ahol volt még idegenvezető is, így rengeteg mindent megtudtunk Pécsről. Pl. azt is, hogy van egy lakatos fal. Régen egy pécsi diák feltett egy kerítésre egy lakatot, ezzel fejezte ki a kötödését Pécshez. Azóta rengeteg lakat került fel. Mi is feltettük a sajátunkat. :-)
Délután visszamentünk a fiúkért, ez sem volt egyszerű, mert a tömegközlekedés eléggé érdekes. Nem úgy van mint Budapesten, hogy a busz indul A pontból, elér B pontra és vissza. Nem itt a busz elindul A pontból majd elér B pontra, de visszafelé egészen más irányba megy, így 2x annyi időbe telik a visszafelé út, mint az odafelé. Ezek után úgy döntöttünk inkább taxival megyünk a vonathoz. Jó későn értünk haza, de a srácok is jól érezték magukat, és mi is. Nagyon hiányzott már egy kis kulturális kikapcsolódás.