2011. július 4., hétfő

Szüreteltem

....levendulát és ribizlit. Na nem egyszerre. A levendulát még a múlt hétvégén Tihanyban a Levendula fesztiválon. A belső tó környékén egy szép és kellemes túrázás után értün el az őslevendulásb. Itt volt régen a tihanyi levendulaföld. Itt szüretelték gondos keze, és készítettek belőle illóolajat és egyéb levendulás terméket. Sajnos már már "csak" egy elvadult terület. Látszik rajta, hogy már csak a turisták gyűjtögetnek itt. Idén nyitotta meg kapuit a tó partján a Levendulaház, ahol különféle rendezvényeket, filmeket, bemutatókat szerveznek a levendula köré. Most nem vettünk részt ezeken az előadásokon, mert sokan voltak, és nem azt az élményt kaptuk volna, mint szerettük volna. Megbeszéltük, hogy egyszer spontán ellátogatunk majd oda. Tihanyban is túráztunk egy nagyot, ugyanis a komptól elgyalogoltunk a hajóállomásra, ami kb. 3 km. Ennek az útszakasznak az érdekessége, hogy itt forgatták Bújtor István egyik filmjének az üldözési jelenetét. (Pogány Madonna) Komolyan jó érzés volt ott menni, Imádom azokat a filmeket! A séta végén hajóra szálltunk, hogy átmenjünk Füredre. Ekkor ért minket egy kis kellemetlenség. Kb. 5-10 perc alatt végigrohant a Balcsin egy gyors vihar. mikor odaértünk a hajóállomásra még sütött a nap. Pár perc múlva már úgy fújt a szél, hogy a katamaránt nem tudták kikötni, mert vitte a vihar. El is szakadt a hajókötél (ami ugye már nem kötél, hanem fémsodrony). Csak másodszorra sikerült a dokkolás. Viszont mire beszálltunk a hajóba és elindultunk már ismét sütött a nap. Így telt a levendulaszüretünk.
A mostani hétvégén pedig ribizlit szüreteltünk Apukámék telkén Szigethalmon. Van 3 bokor annak estünk neki. Ha Cinus nem segített volna annyit, akkor gyorsabban haladtunk volna. A lánykám inkább a csigákat gyűjtött és elvitte őket a "csigaoviba". Gyönyörűen be is rendezte nekik. :-)
Itthon aztán kaptak ribizli jakuzzit. Ez azt jelentette, hogy úszkáltak egy nagyot a fürdőkádban. Ma kiderült nem csak ribizlit szedtünk, hanem csigát is, mivel ma 2-3 db steppelt a fürdőkád szélén Cinus legnagyobb örömére. Na a fürcsi után lepucoltam és feltettem főni a kis bogyókat. 6 kg tiszta (szár nélküli) ribizlit alakítottam át lekvárnak. Éjjel 12-ig főztem, és szedtem üvegekbe. Karcsi pedig csomagolta és tette el őket aluszkálni a meleg dunsztba. Nem mondom, hogy ma reggel nem voltam nagyon fáradt, de azt hiszem megérte. Legalábbis a lábosban maradt lekvárkák megeszegetése után erre jutottam. :-) Nem számoltam, mennyi üveg lett, majd ha előkerülnek megteszem. Kapnak majd szép sapeszt, az eperlekvárral együtt és akkor készítek róluk csoportképet. :-)

Cinella

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails